Jaan Poska Gümnaasiumis on tulemas huvitav päev, mis kannab nime "Poska Akadeemia". Tutvustatakse erinevaid uurimistöid ja ka praktilisi töid. Osalejatele pakutakse võimalust osaleda umbes kümnes erinevas töötoas. Täpne info nende kohta veel selgub.
Projektis on mul mitmeid ülesandeid, kuid näiteks üks nendest on eelregistreerimise vormi loomine ja töötubade registreerimine. Veebipõhiseid küsitluse või registreerimise vorme on olemas mitmeid ja mida leiab ka Koolielu lehelt. Ise olen aktiivne kasutaja Google keskkonnas, siis valisin eelregistreerimise vormi tegemiseks just Google Form lahenduse.
Google Form kohta on teinud õpetuse näiteks Laine Aluoja. Oma kursuse "Uurimistööde alused" juures kasutan ka Kairi Osula õpetuse ja lisaks Mart Laanpere video. Tuleb välja, et paljud inimesed on antud keskkonda heaks pidanud, sest on lihtsasti kasutatav ja seda on kerge õpilastele edasi õpetada. Kuna antud digivahend oli mulle juba tuttav, siis valisin midagi muud.
- Milline ja miks?
Ingrid Maadvere on selle kohta teinud päris põhjalikud juhendid - alustades keskkonnast ja lõpetades näitega.
- Katse ehk avastusõpe?
Mõtlesin uurida antud keskkonda ilma õpetust vaatamata. Keskkonda kasutamiseks tuli luua kasutaja, millega sain kiiresti hakkama. Sisenesin keskkonda õpetaja rollis. Esmasel pilgul - inglisekeelne keskkond, mõistetavad lühikesed sõnad. Valisin küsimustiku loomise võimaluse.
Mul oli õpilastega plaanis teha tund, kus ...
- ... saadakse teadmised uurimistöö koostamise kohta (video).
- ... vastatakse küsimustele, mida õpetaja on loonud 1. kohta,
- ... räägime kooli uurimistööde juhendist ja korraldusest.
- ... jagan retsenseerimise juhendi ja tööd.
Esimene punkti video vaatasin läbi ja koostasin paberile 6 küsimust. Video ise kestab umbes 23 minutit. Arvestasin mõttes küsimuste vastamisele maksimaalselt 7-10 minutit, sest kõik sõltub sellest, kas ...
- ... õpilastel on olemas nutitelefonid või tahvelarvutid,
- ... selles ruumis, kus pidin tundi andma, on olemas piisav wifi-ühendus.
Paberile tehtud küsimused olid enamasti stiilis lühivastus või valikvastus:
*. Eesnimi ja perekonnanimi
*. Millistest osadest koosneb hea uurimistöö - pakkusin valikuna kahte kombinatsiooni (videos oli toodud punktidena)?
*. Milliseid linde mainis eelmise korra videos Mart Laanpere?
*. Millisest valdkonnast toodi videos kõige rohkem näiteid?
*. Kus kasutatakse arvutit uurimistöödes ehk millistes valdkondades?
*. Milliseid toodud programmidest (loetelus) kasutatakse küsimustike tegemiseks?
*. Milline oleks see valdkond või teema, mida tahaksid uurida? - sellest sõltub ka juhendajate koormus
Küsimuste järjekordi sain muuta kasutades selleks nooli. Kui jäin esialgse asjaga rahule, salvestasin. Küsimustiku versiooni sain valmis. Vaja oli seda nüüd katsetada. Õnneks oli olemas nutitelefon. Kirjutasin veebiaadressi http://m.socrative.com ja sisestasin numbri, mida kuvati mulle peale salvestamist. Nägin kirja, et õpetaja peab avama küsimustiku. Loogiliselt võttes liikusin arvutis keskkonna pealehele ja nägin seal linki "Start Quiz". Valisin selle alt enda loodud testi ja sisenesin vaatesse. Koheselt avanes ka nutitelefonis keskkond ja sai hakata vastama. Iga küsimus kuvatakse eraldi peale "Submit" lingi vajutamist. Lõpus oli võimalus lõpetada test ja õpetajana sain tulemusi näha.
- Probleemid?
Proovisin katset järgmisel päeval ja tulid välja need probleemid, mida arvasin ja eelnevalt ka välja tõin. Esimesele punktile leidsin lahenduse, kui pakkusin välja paaristöö või selle, et ühes seadmes on võimalus vastata mitmel inimesel. Teisele probleemile pidin otsima lahendust infojuhi käest. Enamus sai siiski mobiilset katsetust proovida.
- Kasutamine?
Socrative mobiilset lahendust saaksid kasutada kõik, kes vähegi tahavad oma ellu nn vürsti lisada. Tundides saaks peaaegu (sõltub vahenditest) kiiresti tagasisidena kasutada. Õpilased saavad ka ise näiteks e-päevade raames samasuguse asja valmis teha. Lapsevanemad - sünnipäevade sisustamiseks :).
Praegune vaatepilt õpilaste tehnoloogia kasutamisele näitab seda, et nad üha rohkem kasutavad nutiseadmeid. Miks mitte õpetajad või lapsevanemad ei peaks ka neid kasutama ehk liikuma sinna, kus on noored. Maailmapildi avardamine ja tehnoloogia kasutamise õppimine. Tulevik, kuhu poole me liigume ehk võta oma seade kaasa ja kasuta.
- Uuring?
Ingrid Maadvere on teinud ise uuringut mobiilse tagasiside vahendite kohta ehk siis ülevaade. Huvitavad arutelud ja uuringud, mida leidsin:
*. Hussein, S. 2012. Socrative: A Unique Classroom Response System. http://msuweb.montclair.edu/~husseins/ELD/ELD_12_Socrative.pdf. (23.02.2014).
*. Rudey, D. 2013. Socrative – A 21st Century Way to Assess. http://www.emergingedtech.com/2013/08/socrative-a-21st-century-way-to-assess-as-easy-as-raising-your-hand/. (23.02.2014).
*. Hagler, B. Creating Thinkers with BYOT. 2013. BYOT Network. http://byotnetwork.com/tag/socrative/. (23.02. 2014).*. Reilly, A. 2014. Socrative Revisited. http://usd308tech.weebly.com/1/post/2014/01/socrative-revisited.html. (23.02.2014).
*. Pitler, H. Ross Hubbell, E. Kuhn, M. 2012. Using technology with classroom instruction that works. Alexandria, Va. : Association for Supervision and Curriculum Development.
*- Gillispie, M. 2013. From Notepad to IPad: Using Apps and Web Tools to Engage a New Generation of Students. Routledge.
*. http://www.pearltrees.com/#/N-u=1_692846&N-p=61345882&N-s=1_6089958&N-f=1_6089958&N-fa=6089958. (23.02.2014).
*. http://educationwebcloud.blogspot.com/2012/02/using-socrative-to-help-students.html. (23.02.2014).
- Õppisin?
Iga uus asi nõuab kohanemist ja antud juhul keskkonnaga harjumist. Vaatasin lõpuks läbi ka juhendid :) ja ma arvan, et antud vahendi kasutamine ei peaks raske olema. Juba pean seda digivahendit edasi õpetama ka teistele. Õpetamine leiab varsti küll aset, kuid tean, et iseõppimine on üks ja teistele õpetamine on teine. Kindlasti need, kellele õpetan, esitavad mulle selliseid küsimusi, millele ma ei pruugi kohe vastust anda või siis nagu alati, otsime mõne muu lahenduse.
Mul on hea meel, et sain sellist digivahendit kasutada ja oma tundi natuke teistmoodi läbi viia või nüansi lisada. Julge pealehakkamine on pool võitu. Olen saanud ka kogemuse võrra rikkamaks. Kindlasti proovin seda vahendit ka tulevasel akadeemiapäeval.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar